Bel Lupker Email Lupker

Lupker voegt creativiteit toe aan jouw concepten

CreatiefEen creatief concept is de manier om de propositie aan de doelgroep over te brengen. Het is de kapstok om, vaak voor een langere periode, campagnes en communicatie-uitingen aan op te hangen. Een goed creatief concept draagt de merkwaarden uit, spreekt de doelgroep(en) aan en is onderscheidend. Heb je een visie, een globaal idee of een half plan? Staat alles wel enigzins op papier, maar heb je geen idee hoe je hier visueel iets aantrekkelijks van kunt maken? Laat Lupker meedenken en jouw concepten verder uitwerken, visualiseren en aantrekkelijker maken. Een voorbeeld? Kijk hieronder voor een greep uit enkele creatieve campagnes.

 

Creatieve campagne voor het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier

Lupker heeft in de grafische vormgeving verzorgd voor het waterveiligheid beleidsplan voor het HHNK. Het project bestaat uit het maken van een creatief beleidsplan / visie voor het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Dit doen we dmv een website / digitale interactieve presentatie. In het kort: het gedrag van de mens is van invloed op de bescherming tegen overstromingen. De insteek voor de opdracht draait om het begrip “invloed” en in beweging zijn. Dit begrip illustreert het effect van onze keuzes. Het begrip “invloed” moet voor de opdracht worden gezien als een overkoepelde gedachte (kapstok) die verder uitgewerkt wordt in de gewenste communicatie. Het plan bevat achtergrond video in combinatie met foto's en illustraties.

 

Meer weten? Bekijk het HHNK project hier.

Creatieve campagne voor het Amsterdam UMC

De hoofdlijnen van de Amsterdam UMC visie op verpleegkunde omzetten in een aansprekend beeld. Onderscheidend door de combinatie van zowel fris en modern, met professioneel en herkenbaar, waarbij de illustratief en deel foto het geheel een echt eigen gezicht geven. Belangrijk dat verpleegkundigen in deze onrustige tijd een eigen visuele lijn hebben, geeft gevoel van erkenning en waardering en tegelijkertijd sluit het goed aan op de uitstraling van Amsterdam UMC.

 

Op basis van nieuw geschoten fotomateriaal worden meerdere vormen van illustraties door Lupker uitgewerkt en verwerkt in de uiteindelijke compositie. Het resultaat: de kleuren van de visie, het realisme van de foto en de lijnen die met elkaar in verbinding staan vormen een geheel eigen beeld op de verpleegkunde in Amsterdam UMC.

 

Lees hier meer over wat de Amsterdam UMC campagne. 

 

 

 

Creatief jaarplan voor de Sociale Maatschap

Samen met Marlies Weyergang (communicatieadviseur) en Tiny Steur heeft Lupker het jaarplan voor de Sociale Maatschap ontwikkeld in 2018. Lupker was hierbij verantwoordelijk voor het DTP / ontwerp gemaakt inclusief continues line illustraties en opgeleverd voor print en digitaal. Een tweede versie van het concept is voor het jaarplan 2019 ingezet, met subtiele wijzigingen in het design, waarbij de herkenbaarheid blijft: maar de presentatie van de inhoud toch anders is. 

 

Bekijk en lees hier meer over het jaarplan van de Sociale Maatschap

Creatieve menukaart en huisstijl voor restaurant Pasta e Basta

Pasta e Basta is het restaurant met de zingende bediening, sinds 1995 gevestigd in het Spiegelkwartier, de Gouden Bocht van Amsterdam, waar wij omringd zijn door ateliers,galeries en antiekwinkels. Een prachtige buurt in het midden van het
centrum. Pasta e Basta staat bekend om het vele zangtalent, de gezellige sfeer en oprechte gastvrijheid. De gepassioneerde bediening heeft als doel onze gasten in de watten te leggen door goede service en mooie optredens.

 

Lupker heeft voor het restaurant meerdere menukaarten en illustraties mogen ontwerpen. Het begon met een retro stijl menukaart in de vorm van een platenhoes. De laatste versie bevat veel gouden elementen en de stijl in de vorm van pop art stroming, strakke stijl met pixels als inkleuring en (zelf te kiezen) volle kleuren die mede de sfeer bepalen. Op basis van een leuke fotoshoot (zingende bediening en een hoop spaghetti) werden de juiste illustraties ontwikkeld en toegepast in het menu en later op sociale media en de website.

 

 

Creatieve infographics en andere documenten voor GGZ inGeest

Voor GGZ inGeest verzorgd Lupker al enkele jaren meerdere grafische opdrachten. Jaarplan, infographics en organigram met strakke illustraties (flat design) en de kleuren van inGeest erin verwerkt. Voor elke vorm van informatie is een aparte illustratie of presentatiewijze onwikkeld. 

Creatieve folders, documenten, presentaties voor Arkin

Voor Arkin / Medivents worden regelmatig folders ontworpen, documenten mooi gemaakt of stroomschema's en statistieken in een nieuw jasje gehezen. 

 

Creatieve visie visualisatie, huisstijl en website voor Eigenwijks

Stichting Eigenwijks, de grootste bewonersorganisatie in Amsterdam Nieuw-West, werkt samen met bewoners aan sociaal sterke en leefbare buurten. Gemotiveerd en ondersteund door onze medewerkers zetten honderden bewoners zich in voor thema’s als gezondheid, wonen, eenzaamheid, armoede, participatie en (digitale) basisvaardigheden. 

 

Lupker heeft voor de stichting diverse folders, visie (pyramide) en hun nieuwe website (2021) ontwikkeld. 

 

Creatieve huisstijl, poster, flyer en banner ontwerp Login Consultants

Login Consultants is een ambitieuze organisatie die (middelgrote) grote, nationale en internationale organisaties innovatieve digitale werkplekoplossingen biedt. 

 

Lupker heeft voor Login meerdere banners ontwikkeld, waarin digitale samenwerking / management / strategie goed naar voren kwamen. Op basis hiervan is een kerstkaart gemaakt en later een ebook opgemaakt. 

 

Video en animatie

Lupker is momenteel druk bezig met de voorbereidingen van een film voor Amsterdam UMC. In het verleden heeft Lupker al video's gemaakt voor V&VNVS / Intigris / Vumc / Juutsom en maakt zelf een creatieve blog onder de naam Papadag in Amsterdam. 

 

Meer informatie over video en animatie?

Contact

Lupker Creative Services is onder 34198377 geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.

Tel. 0628150130

MJ Granpré Molièreplein 5
1064 DG Amsterdam